Redesign – na detailu záleží
Proč věnovat čas a úsilí něčemu, co nepřináší žádnou funkční změnu? Protože první dojem je důležitý.
Při prioritizaci vývoje občas řešíme dilema: “Proč investovat do redesignu, když současné řešení funguje?” Odpověď je jednoduchá – estetika, použitelnost a vizuální identita jsou klíčové pro první dojem, který ovlivňuje nejen uživatelskou zkušenost, ale také vnímání značky a důvěru v aplikaci. Proč se tedy vyplatí věnovat čas a úsilí právě redesignu?
Redesign klade důraz na vizuální identitu klienta
Vizuální identita je klíčovou součástí každé značky. Odráží firemní hodnoty a kulturu. Proto je důležité, aby rozhraní pro přihlášení do aplikace bylo v souladu s identitou značky. Přihlašovací obrazovka je jedním z prvních míst, kde uživatelé přichází do kontaktu s aplikací – je to výkladní skříň, která ovlivňuje vztah uživatelů k celé aplikaci.
Nový design přihlašovací stránky dává větší důraz na estetiku, reflektuje moderní trendy v designu a více zdůrazňuje korporátní identitu. Tím také podvědomě podporuje důvěru uživatelů v aplikaci samotnou.
Přehlednější ovládací prvky usnadňují přihlášení na všech zařízeních
Více než polovina uživatelů používá platformu Office8 na mobilních telefonech. Přihlašovací rozhraní, které není optimalizované pro mobilní telefony, může snadno způsobit frustraci a uživatele odradit. Redesign klade důraz na zjednodušení a zpřehlednění ovládacích prvků, díky čemuž je přihlašování intuitivní a pohodlné bez ohledu na to, zda uživatel přistupuje z telefonu, tabletu nebo počítače.
Redesign zohledňuje nejen různé možnosti přihlášení, které aplikace umožňuje (přes firemní email, přes soukromý email nebo pomocí poskytovatele korporátní identity jako je Microsoft O365), ale na základě zpětné vazby jsme také usnadnili registraci do aplikace pro nové uživatele. Těm nově nabízíme také podporu. Díky tomu je registrace i přihlášení intuitivní, což vede k minimalizaci případů, kdy jsou s přihlášením nebo registrací na straně uživatele problémy.
Moderní a čistý design podporuje důvěru v aplikaci
Uživatelé více důvěřují aplikacím, které vypadají moderně a zohledňují nové design trendy. Starší rozhraní mohou budit dojem zastaralosti, což nepřímo ovlivňuje vnímání spolehlivosti a bezpečnosti. Redesign zaměřený na čistotu a modernost nejenže poskytuje lepší vizuální dojem, ale také posiluje pocit, že je aplikace a data v ní bezpečná.
Nový design navíc zlepšuje čitelnost, díky čemuž jsou všechny důležité informace snadno přístupné. Cílem bylo poskytnout uživateli všechny potřebné prvky bez zbytečného zahlcení informacemi.
Vizuálně sjednocujeme administrační rozhraní s mobilní aplikací
Jedním z důležitých cílů redesignu je zajistit konzistentní vzhled napříč aplikací. Uživatelská zkušenost by měla být pokud možno jednotná, bez ohledu na to, jestli uživatelé přistupují do aplikace nebo do administrace.
Konzistentní vizuální styl usnadňuje uživateli orientaci a podporuje identifikaci uživatele se značkou. Dále zjednodušuje práci s aplikací a přispívá k lepší celkové uživatelské zkušenosti. Vytvoření jednotného uživatelského zážitku napříč aplikací snižuje kognitivní zátěž, což přispívá k vyšší spokojenosti.
Přihlašovací obrazovka je plně přístupná
Přístupnost je často podceňovanou, avšak velmi důležitou součástí funkčního designu. Přihlašovací obrazovka by měla být dostupná pro všechny uživatele bez rozdílu. Redesign zajišťuje, že obrazovka splňuje všechny potřebná kritéria přístupnosti, jako je např. dobrá čitelnost (barvy a kontrasty) nebo ovládání přes klávesnici.
Závěrem
Redesign není jen o vzhledu – je to investice do lepšího uživatelského zážitku, který vede k posílení důvěry uživatele v aplikaci jako takovou. S každým malým krokem, který podnikneme k tomu, aby aplikace byla příjemnější, snadněji použitelná a přístupnější, přibližujeme se k lepšímu produktu a k větší spokojenosti uživatelů.