Onboarding: jedna velikost není pro všechny
S tím, jak platforma Office8 roste, se často setkáváme s dotazy a požadavky klientů, u kterých je potřeba dobře zvážit, jestli je dává smysl realizovat.
Zvažujeme zejména, jestli se jedná o požadavek funkční (co to má dělat) nebo „jen“ vizuální (jak to má vypadat), jestli danou potřebu např. neumíme obsloužit jiným způsobem, nebo jestli je specifický pro jediný případ použití (use case), a nebo má širší využití.
Vždy si ale uvědomíme jednu věc: každá firma je jedinečná a má své specifické potřeby. Nikde to neplatí více, než při onboardingu zaměstnanců – uživatelů.
Zde rozhodně platí, že s jedna velikost není pro všechny.
Proto jsme v Office8 vyvinuli proces, který je maximálně flexibilní a lze jej nastavit přímo v aplikaci a bez nutnosti vývoje na míru (no-code).
Uživatelská data
V administraci si každý klient může sám nastavit, která data potřebuje o svých uživatelích znát.
U těch pak zaškrtne, která potřebuje při založení profilu uživatele – registraci, a která může uživatel doplnit až později.
Sbírané údaje může dále označit jako povinná, tedy bez jejich vyplnění nebude možné aplikaci využívat naplno, a určit, jestli je možné data upravovat na profilu (např. v případě, že si některá data načítáme od již existujícího poskytovatele korporátní identity).
V neposlední řadě je možné určit pořadí, ve kterém bude uživatel data vyplňovat, a navíc je možné ke každému poli napsat stručnou nápovědu. Tím zajišťujeme, že proces onboardingu bude nejen srozumitelnější (minimalizujeme potřebu osobní podpory HR), ale také se lze spolehnout na to, že vyplněné údaje budou správné.
Organizace dat
Vzhledem k množství údajů, které je někdy o uživatelích potřeba držet, umožňuje aplikace Office8 sdružování údajů do sekcí, čímž je proces onboardingu pro uživatele přívětivější. Sekce navíc sdružujeme do skupin (sestav), které se zobrazují na profilu uživatele.
Ačkoliv celý systém nasazujeme s nejběžnější konfigurací a většinou stačí zapnout nebo vypnout datová pole která ne-potřebujeme, když je to potřeba, je možné vytvářet vlastní sekce a skupiny.
Souhrn
Vysoce přizpůsobitelný systém onboardingu tak zajistí, že každý klient sbírá jen data, která opravdu v aplikaci potřebuje. Platforma navíc někdy zdlouhavý proces zpřehledňuje tím, že umožňuje data sdružovat do větších a souvisejících celků.